неділю, 15 квітня 2018 р.

Розвиток творчого потенціалу учителя інформатики у контексті педагогіки Василя Сухомлинського

Марина Лютинська, вчитель інформатики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Солгутове Гайворонського району Кіровоградської області

"У справжнього вчителя – найважче і найрадісніше життя, трепетно хвилююча і болісно складна творчість, незбагненно тонкі і вічно вдосконалювані інструменти, якими він діє на людську душу."
В. О. Сухомлинський

Актуальними залишаються слова видатного педагога Василя Сухомлинського про те, що сучасний учитель має знати більше ніж його учні, та його знання не повинні обмежуватися предметом і методикою його викладання, він повинен знаходитись у постійному творчому пошуці «вічновдосконалювальних інструментів, якими він діє на людську душу». Він має бути в курсі передових технологій, орієнтуватися в сучасній політиці, економіці, мати знання в різних сферах суспільного життя тощо. Педагог повинен постійно самовдосконалюватися, тому що його робота пов'язана з постійним оновленням.
Викладаю вже десятий рік у сільській школі один із найцікавіших та найсучасніших предметів – інформатику і щороку до  мене приходять нові учні, що несуть із собою новий етап розвитку суспільства і завжди виникає потреба постійно навчатися. Як учитель практик, постійно знаходжусь у творчому пошуці ефективних технологій навчання. З метою підвищення фахової та методичної майстерності пройшла ряд курсів на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імена Василя Сухомлинського», а саме: «Основи комп’ютерної графіки», «Основи веб-дизайну», «Основи Інтернету та онлайнові освітні технології», «Основи візуального програмування», «Основи веб-дизайну», «Основи комп’ютерних презентацій», «Інформаційний працівник», «MS Exsel в профільному навчанні».
У сучасних скрутних економічних умовах не завжди учитель може дозволити собі відвідати певні методичні заходи, але в нагоді стають онлайнові конференції. Так, у жовтні-листопаді 2015 року брала участь у конференції від Intel «Нові горизонти ІКТ для сталого розвитку та освіти» та пройшла курси і майстер-класи в рамках даної конференції:

·        Дистанційний курс "Як встигнути все, або тайм менеджмент для вчителів" (керівник Скрипка Г.В.).
·        Використання Prezi в діяльності педагога (керівник Литвиненко О.В.).
·        Прийом "багато мишей" в професійній діяльності педагога (керівник Аман І.С.).
·        Хмарне портфоліо педагогічної діяльності (керівник Барабаш О.О.).
·        Активізація творчого потенціалу кожного вчителя.
·        Блог – сучасне середовище вчителя (керівник Німко Н.М.).
·        Візуалізація: зробимо урок яскравішим, цікавішим та доступнішим (Слуцька І.А.).
·        Хмарне середовище Office365. "Використання OneNote Class у навально-виховному середовищі"(керівник Стормило І.М.).
Участь у даних заходах не просто поглибила мої знання, а й дала можливість познайомитися з педагогами-новаторами та активно включитись у запровадження інноваційних технологій у власному навчальному закладі. Опрацьовуючи книги В.О. Сухомлинського, розумію, що його слова є актуальними і сьогодні: «Вчитель готується до гарного уроку все життя. Така духовна й філософська основа професії й технології нашої праці: щоб дати учневі іскорку знань, вчителеві необхідно вбрати ціле море світла»
Так хочеться, щоб посіяні зерна доброго, вічного, мудрого потрапили в серця наших дітей і проросли в них, адже вчитель живе в у думках і у справах своїх учнів, тому саме заради них потрібно постійно самовдосконалюватись, активно брати на озброєння педагогічні ідеї В.О. Сухомлинського та шукати свої шляхи творчої трансформації їх у власну практичну діяльність. Не дарма стверджував вірний друг та соратник видатного педагога І.Г. Ткаченко: «В.О. Сухомлинський – наш сучасник, наша історія, наше майбутнє! »
Література:
1. Квадріціус Л.В. Професійна самоосвіта вчителя // Управління школою. – 2006. - №13. – С.35-38.
2. Стецюк Л.І. Методологічні основи діяльності вчителя // Все для вчителя. – 2005. - №23-24. – С.11-28.
3. Стадник О.Л. Створення умов для розвитку творчої особистості вчителів // Все для вчителя. – 2005. - №21-22. – С.30-32.
4. Сухомлинський В.О. Вибрані твори в 5-ти томах. Т. 4. К., «Радянська школа» - 1976. – С. 385-452.
5. Сухомлинський В.О. Яким повинен бути радянський вчитель. //Зоря комунізму. – 1960. – 17 лист. (№ 137).
6. Сухомлинський В.О. Мудра влада педагога // Рад. освіта. - 1967. - № 98.

9 коментарів:

  1. В.Сухомлинський писав: "Програми в усіх школах одні й ті ж, підручники однакові, але школи різні, тому що різні вчителі. Школа — це передусім учитель. Особистість учителя — наріжний камінь виховання." На мою думку наша школа має гордитися таким учителем, як Ви. Постійний пошук, самовдосконалення, самоосвітній простір, наполегливість притаманні Вам, Марино Олександрівно. Нехай всі Ваші старання та починання повернуться до Вас сторицею. Дякую за статтю. Творчості, натхнення, задоволення від роботи та учнів!!!

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую за статтю і бажаю вам надалі так творчо працювати,щоб той вогник ніколи у вашій роботі не згасав.

    ВідповістиВидалити
  3. Марино Олександрівно, дякую за статтю! Погоджуюся з Вами, що сучасний учитель має бути обізнаний в багатьох сферах. Тим паче Нова українська школа спонукає нас педагогів формувати не сукупність знань, а життєві компетентності, тож перш за все такими компетентностями має володіти і сам учитель. Дяку за перелік дистанційних курсів, що пропонує Кіровоградський ОІППО, зацікавилася деякими - обов'язково пройду. Успіхів Вам!

    ВідповістиВидалити
  4. Марино Олександрівно! Дякую за статтю! Поважаю В.О.Сухомлинського за простоту,доступність та актуальність його ідей, думок, порад. Вам бажаю успіхів і натхнення! Дякую, що ділитеся своїми знаннями і допомагаєте нам.

    ВідповістиВидалити
  5. Дуже хороша стаття.Марина,ти молодець! Творчого тобі натхнення та успіхів в професійній сфері?

    ВідповістиВидалити
  6. Пані Марина - не просто чудовий автор статті, але і сучасний інноваційний вчитель, сертифікований тренер Microsoft.Не тідьки бездоганно володіє багатьма сервісами, що візуалізують навчальний процес, але і завжди приходить на допомогу.Марину можна асоцівати із Сухомлинським нашого часу! Дякую за все!

    ВідповістиВидалити
  7. Чудова стаття. Пані Марино, дякую за такий легкий виклад, гарне і зрозуміле поєднання і за Вашу працю, яка надихає. Завдяки цій статті мені знову захотілось перечитати твори відомого педагога.

    ВідповістиВидалити
  8. Дякую, Марино Олександрівно, за змістовну статтю. Огляд шляхів самоосвіти не залишає байдужим - маємо чудові ресурси для покращення роботи в сучасній школі. Учні не вчаться життю за підручниками, вони беруть приклад з педагога. Безперечно, варто прагнути до самовдосконалення. Гадаю, Ваші вихованці мають достойний приклад для наслідування!

    ВідповістиВидалити
  9. Марина Олександрівна і є сучасним вчителем. Вона знаходиться у постійному творчому пошуці, в курсі передових технологій, має знання в різних сферах суспільного життя, постійно самовдосконалюється. Ви, Марино Олександрівно, мотивуєте вчителів ставати кращими. Бажаю Вам успіхів і задоволення від роботи!

    ВідповістиВидалити