Ковальчук В.І., вчитель початкових класів навчально-виховного комплексу "загальноосвітній
навчальний заклад І–ІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад" с.Соломія Гайворонського
району
В.О Сухомлинський писав: "До
кожного учня необхідно підійти, побачити його труднощі, кожному необхідно
запропонувати тільки йому призначене завдання". Вчитель, як артист, має
вміти перевтілюватися, миттєво перебудовуватися в нові образи, перемикатися на
нові ситуації, а найголовніше, вміти жити тими ідеями, які сам передає школярам
на уроці. Тому у діяльності вчителя мають органічно поєднуватися естетика,
етика й техніка.
На своїх уроках я намагаюся використати
більше тих новинок, що зацікавлять дітей. На власному досвіді переконалася, що
сутність сучасного уроку полягає не лише у змісті, а й у методиці його
побудови, використанні нестандартних форм навчання. Основою навчальної
діяльності учнів є гуманістичні стосунки, принципи рівноправного діалогу "вчитель
- учень". В.О Сухомлинський
визнавав, що навчання без творчості - це мука. Без пошуку, без фантазії,
творчих знахідок і втрат спільна праця вчителя й учнів – важкий тягар. Коли
елементи творчості стають обов’язковою складовою навчального процесу, то
навчання буде цікавим і радісним. У своїй роботі я застосовую методи, що стимулюють
пізнавальну активність і самостійність учнів. Це самостійні роботи, проблемні
творчі завдання, запитання від учня до вчителя і навпаки. Також намагаюсь
дотримуватись принципів диференціації та
індивідуалізації навчання. Враховуючи принципи особистісно орієнтованого
навчання, розподіляю учнів на різнорівневі групи в яких діти мають можливість
працювати на тому рівні, який для них сьогодні можливий і доступний.
Різноманітні методи (спостереження, досліди, екскурсії, інсценізації, ігри), що
застосовую на уроках, допомагають учням
уявляти себе в різноманітних ситуаціях, у ролі письменників, художників,
дослідників; знаходити власні розв’язання різноманітних завдань; формулювати й
висловлювати особисту думку.
Часто на своїх уроках використовую ігри. Гратися
не тільки першокласники, а й четвертокласники. Намагаюсь організувати роботу
таким чином, щоб повністю активізувати творчу уяву учнів. На кожному уроці
проводжу творчу роботу. Дуже люблять учні ігри-вправи "Ми - фантазери", "Конкурс чомучок", "Ситуація".
Валентино Іванівно, дуже цікава стаття.Я цілком згодна, що навчання без творчості, що небо без сонця. Саме під час виконання творчих завдань дитина удосконалює себе, прагне до правильного вирішення, досягає успіху і радіє йому. Дякую. Творчих злетів Вам, колего!
ВідповістиВидалитиТворчий учитель- творчий учень. В грі, в творчих завданнях дитина має змогу самовираження. Творіть. Успіхів Вам.
ВідповістиВидалитиШановна колего! Вчителю постійно потрібно знаходитися у творчому пошуку. Зміни в освіті вимагають нових підходів до освітніх процесів і я впевнена, що лише люди творчі здатні шукати більш прогресивні засоби вирішення завдань навчання, виховання та розвитку учнів і підготовки їх до життя. Дякую! Творчих Вам успіхів!
ВідповістиВидалити