неділя, 1 квітня 2018 р.

Навчання без творчості – це мука


Ковальчук В.І., вчитель початкових класів  навчально-виховного комплексу "загальноосвітній навчальний заклад І–ІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад" с.Соломія Гайворонського району

         В.О Сухомлинський писав: "До кожного учня необхідно підійти, побачити його труднощі, кожному необхідно запропонувати тільки йому призначене завдання". Вчитель, як артист, має вміти перевтілюватися, миттєво перебудовуватися в нові образи, перемикатися на нові ситуації, а найголовніше, вміти жити тими ідеями, які сам передає школярам на уроці. Тому у діяльності вчителя мають органічно поєднуватися естетика, етика й техніка.
         На своїх уроках я намагаюся використати більше тих новинок, що зацікавлять дітей. На власному досвіді переконалася, що сутність сучасного уроку полягає не лише у змісті, а й у методиці його побудови, використанні нестандартних форм навчання. Основою навчальної діяльності учнів є гуманістичні стосунки, принципи рівноправного діалогу "вчитель - учень".  В.О Сухомлинський визнавав, що навчання без творчості - це мука. Без пошуку, без фантазії, творчих знахідок і втрат спільна праця вчителя й учнів – важкий тягар. Коли елементи творчості стають обов’язковою складовою навчального процесу, то навчання буде цікавим і радісним. У своїй роботі я застосовую методи, що стимулюють пізнавальну активність і самостійність учнів. Це самостійні роботи, проблемні творчі завдання, запитання від учня до вчителя і навпаки. Також намагаюсь дотримуватись принципів диференціації  та індивідуалізації навчання. Враховуючи принципи особистісно орієнтованого навчання, розподіляю учнів на різнорівневі групи в яких діти мають можливість працювати на тому рівні, який для них сьогодні можливий і доступний. Різноманітні методи (спостереження, досліди, екскурсії, інсценізації, ігри), що застосовую на уроках, допомагають учням   уявляти себе в різноманітних ситуаціях, у ролі письменників, художників, дослідників; знаходити власні розв’язання різноманітних завдань; формулювати й висловлювати особисту думку.
 Часто на своїх уроках використовую ігри. Гратися не тільки першокласники, а й четвертокласники. Намагаюсь організувати роботу таким чином, щоб повністю активізувати творчу уяву учнів. На кожному уроці проводжу творчу роботу. Дуже люблять учні ігри-вправи "Ми  - фантазери", "Конкурс чомучок", "Ситуація".

3 коментарі:

  1. Валентино Іванівно, дуже цікава стаття.Я цілком згодна, що навчання без творчості, що небо без сонця. Саме під час виконання творчих завдань дитина удосконалює себе, прагне до правильного вирішення, досягає успіху і радіє йому. Дякую. Творчих злетів Вам, колего!

    ВідповістиВидалити
  2. Творчий учитель- творчий учень. В грі, в творчих завданнях дитина має змогу самовираження. Творіть. Успіхів Вам.

    ВідповістиВидалити
  3. Наталія Байда16 квітня 2018 р. о 11:52

    Шановна колего! Вчителю постійно потрібно знаходитися у творчому пошуку. Зміни в освіті вимагають нових підходів до освітніх процесів і я впевнена, що лише люди творчі здатні шукати більш прогресивні засоби вирішення завдань навчання, виховання та розвитку учнів і підготовки їх до життя. Дякую! Творчих Вам успіхів!

    ВідповістиВидалити